1.

A Mixed-Methods Study into the Discipline-Specific Effect of Critical EAP on Reading Comprehension

دوره 12، شماره 1، فروردین 2025، صفحه 125-146
Tahereh Movahhedi؛ Amir Sarkeshikian؛ Mohammad Golshan

2.

Analyzing Cognitive Processes and Multiple Intelligences in the Top-Notch Textbooks

دوره 2، شماره 3، آبان 2015، صفحه 65-39
Ali Roohani

3.

An Investigation into Item Types and Text Types of Reading Comprehension Section of Iranian PhD Entrance Exams Using G-theory

دوره 6، شماره 1، اردیبهشت 2019، صفحه 29-1
Masoumeh Ahmadi Shirazi؛ Seyyed Mohammad Alavi؛ Hossein Salarian

4.

Collaborative Assessment in Reading Class: Skill Development and Students’ Reliance Reduction

دوره 10، شماره 2، تیر 2023، صفحه 27-44
Amir Rakhshan؛ Sajjad Fathi

5.

Examining the Effects of Raising Text Structure Awareness in Computer-Based Instruction through Moviemaker and Mind mapping software on EFL learners’ Reading Comprehension

دوره 9، شماره 4، دی 2022، صفحه 51-74
Zahra Ghorbani Shemshadsara؛ Touran Ahour؛ Nasrin Hadidi Tamjid

6.

Exploring Metacognitive Strategies in Reading Academic Texts Among More and Less Proficient EFL University Students

دوره 4، شماره 4، دی 2017، صفحه 142-123
Ali Roohani؛ Raheleh Sabzeali,؛ Azizullah Mirzaei

7.

Exploring the Effectiveness of Pre- and Post-Reading Activities on the Development of Reading Motivation and Self-Regulation as Essentials for Reading Comprehension

دوره 11، شماره 3، شهریور 2024، صفحه 25-49
Parviz Ajideh؛ Mohammad - Zohrabi؛ Behnaz Khojand

8.

Improving EFL Learners’ Reading Comprehension Through Raising Metacultural Competence: Comparing Teacher- Generated and Teacher/Learner-Generated Materials

دوره 11، شماره 4، آبان 2024، صفحه 149-169
Hamid Marashi؛ Atefeh Moradian

9.

Investigating the Impact of the Degree of Contextualization on Iranian Intermediate EFL Learners’ Reading and Listening Tests Performance

دوره 2، شماره 4، بهمن 2015، صفحه 33-11
Farzad Jarideh؛ Ali Asghar Kargar

10.

On the Effect of Diagnostic Self-, and Peer- assessment on Reading Comprehension: Examining EFL Learners’ Diagnostic Rating Accuracy across Various Genres

دوره 11، شماره 2، تیر 2024، صفحه 177-202
Masoome Azmoode Sis Abad؛ Gholam-Reza Kiyani؛ Gholam-Reza Abbasian

11.

Reading Comprehension Passages of Iranian General English Books and MA Reading Comprehension Tests: A Corpus Analysis

دوره 2، شماره 2، خرداد 2015، صفحه 77-98
Seyyed Bagher Mirshojaee؛ Rahman Sahragard

12.

Self-Regulated Learning Strategies as Predictors of Reading Comprehension

دوره 3، شماره 2، مرداد 2016، صفحه 34-21
Abbas Ali Zarei؛ Rajab Esfandiari؛ Azam Akbari

13.

The Effect of Diagnostic Assessment on EFL Learners’ Performance on Selective and Productive Reading Tasks

دوره 7، شماره 1، اردیبهشت 2020، صفحه 79-104
Fateme Nikmard؛ Kobra Tavassoli

14.

The Effect of Technology-mediated Reading Comprehension Tasks on Autonomy and Metacognitive Strategy Use by Iranian EFL Intermediate Learners

دوره 7، شماره 3، مهر 2020، صفحه 45-69
Marzieh Mehri Ghahfarokhi؛ Mansoor Tavakoli

15.

The Effects of Using K.W.L Chart on Iranian High School Learners’ Reading Comprehension

دوره 2، شماره 2، خرداد 2015، صفحه 63-75
Fariba Taheri؛ zohre mohamadi

16.

The Impact of Peer Corrective Feedback on Extroverted and Introverted Iranian Elementary L2 Learners’ Reading Comprehension

دوره 10، شماره 4، دی 2023، صفحه 87-111
Afshin Mansouri Qadikolaei؛ Amir Marzban

17.

بررسی اثربخشی آموزشِ مبتنی بر روش تکلیف محور بر خواندن و درک مطلبِ فارسی با اهداف ویژه

دوره 4، شماره 1، فروردین 1394، صفحه 79-101
زهره صدیقی فر؛ زهرا سادات حسینی؛ سید بهنام علوی‌مقدم

18.

بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی)

دوره 10، شماره 2، مهر 1400، صفحه 157-181
سعید خزائی؛ علی درخشان؛ مریم کیان‌پور

19.

تأثیر آموزش شبکه‏های واژگانی بر درک مطلب فارسی‏آموزان غیر ایرانی

دوره 1، شماره 2، اسفند 1391، صفحه 135-161
شهلا رقیب‏دوست؛ رویا جدیری جمشیدی

20.

تأثیر بازخوردهای اصلاحی مدرسان بر مهارت خواندن، اضطراب و نگرش فارسی آموزان غیرایرانی: روش تلفیقی

دوره 6، شماره 2، آبان 1396، صفحه 63-81
افسانه غنی‌زاده؛ معصومه مریخی سالانقوچ؛ صفورا جاهدی زاده

21.

تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی

دوره 2، شماره 3، آذر 1392، صفحه 117-142
مهین ‏ناز میردهقان؛ نگار داوری اردکانی؛ طاهره عبداللهی پارسا

22.

مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری (مقاله علمی پژوهشی)

دوره 9، شماره 2، مهر 1399، صفحه 137-167
رضا طاهرخانی؛ رضا مرادی



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب